Velkommen til Bikuben barnehage

Bikuben er en privat barnehage som ligger idyllisk til på Nesøya i Asker. Den er drevet og eiet av Nesøya kvinne og familielag.

Vi er 12 ansatte, hvor de fleste  har arbeidet i barnehagen i flere år.

Barnehagen består av 42 barn mellom 1 og 6 år fordelt på to aldersdelte avdelinger, samt en naturavdeling.  Naturavdelingen ligger i Storengveien et lite stykke unna barnehagen og byr på mange fine utendørsaktiviteter. De eldste barna deltar hver vinter på barnas skiskole, og vi tilbyr svømmeopplæring for førskolebarna i sammarbeid med Asker svømmeklubb.

Alle barne bruker nærmiljøet aktivt. Vi går på turer til sjøen og i skogen. Vi bruker også fotballbanen og skøytebanen som ligger ved siden av barnehagen.

Barnehagen er opptatt av et sunt og variert kosthold. Vi får blandt annet levert varm lunsj til barna tre dager pr. uke.

Våre åpningstider er: 07 30 til 17 00 mandag til fredag. Vi holder sommerlukket de tre siste ukene av Juli.  Mellom jul og nyttår og i påskeuken er barnehagen stengt.