Lavvo/ Friluftsavdelingen

Lavvoen holder til i Storengveien ved siden av speiderhuset og tennisbanen. De to eldste gruppene alternerer på å være der 2 uker av gangen. Det er to ansatte, en avdelingsleder og en assistent.

Vi disponerer en stor gapahuk med bord og sittebenk, en grillhytte med ovn til vedfyring og en snurredass.

Området består av et skogsområde der vi har klatreinstallasjoner og en sklie samt en åpen plass der vi har husker, bålplass og balanseringstau.

I lavvoen erfarer barna å bli glad i og å ta vare på naturen. De får ta i bruk hammer, sag og kniv samt stifte bekjentskap med småkryp og annet som beveger seg i området. På den varme årstiden tar vi turer til stranden, både for å bade og for å fiske krabber.

Barna blir levert her om morgenen og går til barnehagen etter lunsj der de avslutter dagen.